“Pokazivanje djeci da težak rad uspjeva, može ih ohrabriti da takođe naporno rade”, zaključili su istraživači u izvještaju objavljenom u magazinu “Sajens”
Djeca uzrasta oko 15 mjesci mogu biti istrajnija u ostvarivanju ciljeva ako su posmatrala kako su se odrasli naporno borili sa zadatkom prije nego što su postigli uspjeh, pokazala je nova studija.
Rezultati sugerišu da bi roditelji mogli imati koristi ako puste djcu da gledaju kako se znoje da postignu cilj.
“Pokazivanje djeci da težak rad uspjeva, može ih ohrabriti da takođe naporno rade”, zaključili su istraživači u izvještaju objavljenom u magazinu “Sajens” (Science).
Bebe koje su učestvovale u ispitivanju nisu jednostavno imitirale ono što su radili odrasli. One su bile suočene sa drugačijim izazovima i pokazale da su usvojile glavnu lekciju o značaju istrajnosti u ispunjavanju zadatka.
Istraživači Instituta za tehnologiju Masačusets izveli su tri eksperimenta u koja su bila uključena 262 djeteta uzrasta od 13 do 18 mjeseci, i u prosjeku petnaestomjesečna djeca.
Rezultati su pokazali da djeca “mogu da nauče vrednost napora iz samo par primjera”, rekla je autorka studije Laura Šulc.
Studija nije mogla da utvrdi koliko dugo traju efekti, niti se pokazalo da li bi roditelji mogli da postignu iste rezultate sa svojom djecom, ali kako je navela koautorka Džulija Leonard, neće biti bolno ako se ta praksa pokuša na vlastitoj djeci.
Izvor: Beta/ Mondo
Djeca uzrasta oko 15 mjesci mogu biti istrajnija u ostvarivanju ciljeva ako su posmatrala kako su se odrasli naporno borili sa zadatkom prije nego što su postigli uspjeh, pokazala je nova studija.
Rezultati sugerišu da bi roditelji mogli imati koristi ako puste djcu da gledaju kako se znoje da postignu cilj.
“Pokazivanje djeci da težak rad uspjeva, može ih ohrabriti da takođe naporno rade”, zaključili su istraživači u izvještaju objavljenom u magazinu “Sajens” (Science).
Bebe koje su učestvovale u ispitivanju nisu jednostavno imitirale ono što su radili odrasli. One su bile suočene sa drugačijim izazovima i pokazale da su usvojile glavnu lekciju o značaju istrajnosti u ispunjavanju zadatka.
Istraživači Instituta za tehnologiju Masačusets izveli su tri eksperimenta u koja su bila uključena 262 djeteta uzrasta od 13 do 18 mjeseci, i u prosjeku petnaestomjesečna djeca.
Rezultati su pokazali da djeca “mogu da nauče vrednost napora iz samo par primjera”, rekla je autorka studije Laura Šulc.
Studija nije mogla da utvrdi koliko dugo traju efekti, niti se pokazalo da li bi roditelji mogli da postignu iste rezultate sa svojom djecom, ali kako je navela koautorka Džulija Leonard, neće biti bolno ako se ta praksa pokuša na vlastitoj djeci.
Izvor: Beta/ Mondo