petak, 14. travnja 2017.

Šta je to OGTT i zašto ga rade trudnice???

OGTT – test opterećenja glukozom

 To je test tokom koga se prvo izvadi krv i odredi se nivo šećera u krvi, pa onda popijete zašećerenu vodu i nakon toga se vadi krv u razmacima od po jednog sata. Na osnovu rezultata koji se tako dobiju se određuje da li spadate u žene kod kojih se razvio problem sa šećerom u trudnoći ili ne.

 U našoj zemlji ne postoji obaveza da se radi ovaj test, a u zemljama Evrope uglavnom se radi u periodu oko 28. nedelje, odnosno i ranije, ako postoje faktori rizika kao što su – postojanje šećerne bolesti koja se razvila tokom prethodne trudnoće, visok nivo šećera, gojaznost, rađanje djeteta preko 4000 gr u prethodnoj trudnoći, pojava šećera u urinu.





Gdje se može  uraditi?

*U svakoj laboratoriji pri domu zdravlja, samo treba kupiti glukozu u apoteci ( glukoza je od 3-5 KM).
*U  privatnim labaratorijama (košta 30 KM).



Iskustva članica:


E: "Ja sam radila u Kumrovcu, dodjes, razmute ti glukozu, popijes na taste, izvade krv. Onda cini mi se za 2h dodjes opet da ti izvade krv, nista ne jedes u medjuvremenu. Moras ti kupiti glukozu u apoteci."

M: "Ja sam radila na dipu,moj dr mi dao uputnicu."

J: "Ja sam radila u domu zdravlja,kupis glukozu.... Izvade vam krv prvo pa popijete glukozu..Cekate 2 sata i ponovo vam vade krv...Bar je meni tako bilo..Nista strasno"

A: "Ja sam radila u DZ Vrazova. Izvade Vam krv na tašte, popijete 75gr glukoze (ima kupiti u apoteci u samom domu zdravlja, 3,5KM) u 30dl vode, nakon sata ponovo vade krv na opterećenju i nakon još jednog sata na rasterećenju."