Kada je u pitanju izgovor glasova S i R prvo što trebate jeste da pregledate da li dijete ima odstupanja u normalnoj građi govorni organa:
da li je kratka podjezična resica ima li dijete pravilan zagriz, ili možda visoko nepce?
Ukoliko ima neke od ovi smetnji prvo se trebate javiti ljekaru. Ukoliko nepravilan izgovor nije uzrokovan anatomskom prirodom jedan od najboljih načina za uspješni jezični razvoj djeteta je redovita interakcija licem u lice s roditeljima.
Redoviti “kvalitetni razgovori” s malom djecom poboljšavaju dječju intelegenciju, razvijaju socijalne vještine i smanjuju govorne poteškoće kod djece. Posjeta logopedu će svakako dobro doći jer možete dobiti korisne savjete i vježbe za korekciju nepravilne artikulacije koje ćete raditi kod kuće.
Koliko šuškanje i tepanje utiču na nepravilan razvoj govora?
Roditelji trebaju da djeci pruže pravilan govorni uzor, ukoliko djeci tepamo u kasnojoj fazi govora kod djece se javljaju dislalije odnosno nepravilan izgovor glasova.
Kako "izgleda" pregled kod logopeda?
Kada dijete dođe kod logopeda prvo što se radi jeste da se pregledaju govorni organii da se utvrdi šta je uzrok odstupanja u pravilnoj artikulaciji glasova.
Da li učenje drugog jezika može uticati na pravilan razvoj maternjeg jezika?
Roditelji djecu masovno upisuju na privatne časove ili odabiru dodatne časove engleskog, pa i francuskog i njemačkog jezika u jaslicama ili u predškolskim grupama. Prvačići odnedavno u svim školama imaju osim maternjeg i engleski jezik, a sve veći broj mališana ima potrebu za stručnom pomoći logopeda. Djeca su zbunjena, ne znaju na kojem jeziku treba da govore, miješaju glasove i riječi, pa koriste fraze čas iz jednog, čas iz drugog jezika. A strane jezike bi trebali učiti tek kada usvoje bazu svog maternjeg jezika, ne prije pete.
Tijekom prve dvije godine treba poticati dijete na izgovaranje samoglasnika i na kombinaciju suglasnika i samoglasnika u govoru (ma-ma, ta-ta, ba-ba, pa-pa...). Djeci od druge do četvrte godine treba se obraćati jasnim i jednostavnim rečenicama, ali i nadograđivati i proširivati ono što su rekla (Idemo baki. Da, idemo baki.). Važno je proširivati im postupno rječnik i dati im mogućnost da što više prepričavaju događaje toga ili protekloga dana.
Upotreba cucle i njen uticaj na izgovor/govor?
Kada je riječ o upotrebi cucle i njeog uticaja na izgovor jeste da roditelji ne dozvole da njihovo dijete ne upotrebljava cuclu posle 4 godine života jer izaziva nepravilan izgovor glasova S, Z i C u kasnijoj fazi života.
Kako izbjeći eholalije- prekinuti ih? ( ako na pitanje odgovara istim pitanjem) i na koji način podstaći dijete da priča u prvom licu umjesto u trećem?
Eholalija je sastavni deo govorno-jezičkog razvoja do druge godine Ukoliko se broj eholaličnih iskaza povećava, ili se ne smanjuje, a samostalni iskazi su oskudni - roditelji bi trebalo da potraže savet i pomoć stručnjaka, da se preduzmu adekvatne vježbe.
U 5 ili 6 godini se fiziološki završava usvajanje glasova našeg jezika.
"Dječak 2 godine i 2 mjeseca ,ne govori gotovo nista osim par riječi (mama,pa-pa i da-da ) razumije sve što mu govorimo .
Pedijatar kaze do 3 godine je prihvatljivo a posle da potražimo savjet stručnjaka.
Ima li razloga za brigu?"
Bitno je da dijete raumije ono što mu govorite a njegov govor treba što više poticati kroz igru a ako to stanje potraje treba potražiti pomoć stručnjaka.
Najbitnije je da sa djecom ispravno pričamo da što manje tepamo jer se djeca identifikuju sa govorom njihovi roditelja.
Vježbe za izgovor glasa LJ:
Ponovite logatome:
lji ljilji ljiljilji ljilj
lje ljelje ljeljelje ljelj
lja ljalja ljaljalja ljalj
ljo ljoljo ljoljoljo ljolj
lju ljulju ljuljulju ljulj
b) Ponovite riječi:
ljubav
želja
lavlji
seljak
ljeto
c) Ponovite rečenice:
Proljeće na ljubice miriši.
Ljetos smo skupljali ljekovito bilje.
Ovo je naselje bez ljepote.
Ljilja se ljulja u ljuljački.
Polje je tkalja biljnih boja.
Kod izgovora glasova L i R veoma je bitno provjeriti da li je uredna struktura govorni organa imaju li kratku podjezičnu resicu ako da onda se javiti ljekaru.
Gost savjetovališta TIMa: Arnes Šabanović, logoped-surdoaudiolog.
nedjelja, 9. travnja 2017.
Home »
» Tema: Artikulacijski problemi djece predskolske dobi, gost online savjetovališta TIMa je logoped
Tema: Artikulacijski problemi djece predskolske dobi, gost online savjetovališta TIMa je logoped
By Udruženje TIM travnja 09, 2017