petak, 6. listopada 2017.

Čarolija majčinih riječi

Kad je naš najstariji sin bio bolestan, psihijatar nam je dao veliki dar. On nam je govorio o eksperimentu koji je proveo u Engleskoj.


Jedan jednostavan ritual: to bi trebala provoditi majka bolesnog djeteta, svake noći. Kada dijete zaspi, majka čeka aktivnu fazu sna, a zatim izgovara riječi u koje sama vjeruje i zna da su učinkovite:
„Volim te. Ponosna sam na tebe. Drago mi je da si moje dijete. Ti si najbolje dijete na svijetu za mene.”
Rezultati su uspoređeni s drugom djecom koji su dobili istu dijagnozu, ali čije majke nisu šaptale ove riječi svojoj djeci. Djeca koja su primala poruke i izjave ljubavi svojih majki, oporavljala su se puno brže. To je čarolija majčinih riječi.
Ovaj smo ritual isprobali odmah tu večer. Divno je to što su riječi lake za izgovarati, besplatne – za razliku od drugih tretmana – i uvijek pri ruci. Tada sam počela improvizirati. Već je pet godina prošlo od toga, a ja još uvijek šapućem različite riječi svojim sinovima gotovo svake noći.
Što pridonosi ovaj ritual?
Osjećaj intimnosti- ne mogu usporediti taj osjećaj ni s čim. Zagrlim ih svakog od njih i kažem im riječi koje su važne za sve nas.
Prvo s jednim sinom, pa s drugim, različite su dobi, različitog su karaktera.
Naša dnevna rutina ne omogućuje mi individualno vrijeme s mojim sinovima. Ali ti trenuci noću su posebni.
Mogu im reći nešto važno. Ponekad obilje dnevnih informacija ili drugih okolnosti može pridonijeti njihovom lošijem ponašanju, što komplicira našu komunikaciju. Ali u noći, kada im šapnem na uho riječi pohvale, ljubavi, podrške, sve svađe i ljutnje nestanu.
Djeca osjećaju ljubav. Jednom sam negdje pročitala kako bi svi roditelji trebali reći svom djetetu jednu jako važnu rečenicu: „Da sam mogla birati svu djecu na svijetu, ja bih odabrala tebe.
“Kada sam prvi put ovo rekla svom sinu, bio je toliko uzbuđen i iznenađen u isto vrijeme da nije mogao prestati ponavljati: “mene, zaista? Je li to istina? “To je tako važno za djecu da osjećaju koliko ih njihovi roditelji vole upravo onakve kakvi jesu, i koliko su posebni.
Postoji skup posebnih terapija, jedna d njih se zove: „fraza dopuštanja“: fraze koje izgovaramo, pomoću njih možemo promijeniti našu percepciju svijeta. Obično su riječi jednostavne – o ljubavi, prihvaćanju, žaljenju. Otkrila sam da ako kažeš takve izraze svojoj djeci noću, mnogi problemi se rješavaju sami.
Fraze koje ja obično govorim:
“Ja sam tvoja majka, ti si moje dijete”. Ovo pomaže ako nemate jaku emotivnu povezanost sa svojim djetetom.
“ Ja dajem, ti primaš”. Ovo se odnosi na kruženje energije u obitelji.
“ Ti ne moraš učiniti ništa za mene, ja te volim baš takvog kakav jesi. Ovo se odnosi na pronalazak svog vlastitog puta u životu.
“ Tvoj te tata i ja obožavamo. Ti si naše dijete”.
“ Isti si tata, a tvoj tata je najbolji tata na svijetu za tebe”.
“ Oprosti mi”. “Žao mi je”.
“ Jako sam ponosna na tebe”. Pogotovo ako pokušavate nametnuti svoju viziju za budućnost vašem djetetu.
’ Volim te”.
Kako birati fraze?
Možete isprobati različite fraze dok ne dokučite koje od njih i vi i vaše dijete trebate. Primijetila sam da ako odaberem fraze koje su važne za mene u tom trenutku, to uzrokuje uzdah olakšanja. A ako ja kažem svojoj djeci ono što je njima potrebno da čuju, oni reagiraju na isti način.
Glavna stvar o svim tim izrazima je da ih ne bi trebali izgovarati automatizmom.Da bi vaše riječi oslobodile čaroliju, budite iskreni.
Ne zaboravite reći svojoj djeci da ih volite tijekom dana, bez razloga. Zagrliti ih, poljubite ih, pomazite se s njima. To su trenuci koje će oni pamtiti cijeli život.
„Volim te. Ponosna sam na tebe. Ti si najbolje dijete meni i tvom tati”.
Što bi moglo biti jednostavnije i čarobnije od tih riječi koje su izrečene iz velikog srca jedne majke?
Izvor: zdravaisretna